close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יישור שיניים לילדים עושים רק אצל מומחים

מערכת שורשכא אדר, תשפ17/03/2020

כאשר מדובר בטיפולים ליישור שיניים חשוב לפנות לרופא שיניים אורתודונט שהוא מומחה בתחום

תגיות:
כולנו מכירים בערכו של חיוך כפותח דלתות וחיוני ליצירת קשרים חברתיים. כולם רוצים להיראות היטב בעידן הצילום האינטרנטי וברשתות החברתיות. ההורים מוכנים להשקיע את מיטב כספם כדי שלילדיהם יהיה חיוך שחושף שיניים ישרות, אסתטיות ובריאות, לכן, רבים הם הילדים ובני הנוער אשר עוברים תהליך ליישור שיניים ונהנים מתוצאות אשר מחזקות את הדימוי העצמי שלהם והביטחון במראה החיצוני שלהם.

יישור שיניים לילדים אינו מתבצע רק לצורך אסתטיקה. במקרים רבים יש בהם צורך רפואי אמיתי. שיניים שאינן ישרות, סגר לא
תקין או בעיות במבנה הלסת עלולים לגרום לקשיים באכילה ולעיסה, בקשיי דיבור, לתפקוד לקוי של הלסתות.

מי הוא מומחה ליישור שיניים לילדים?
אחת מההתמחויות בתחום רפואת השיניים היא האורתודונטיה. זהו תחום בעל מורכבות רפואית גבוהה ובו נדרשת ראיה כוללת רחבה, ניסיון מקצועי רב, סבלנות, דיוק ועבודה תחת פרוטוקול רפואי מוקפד.

רופא שיניים אורתודונט הוא זה שעבר הכשרה מתאימה וייחודית בתחום, במשך מספר שנים. לאחר מכן התמחה באופן ספציפי באורתודונטיה, עבר את הבחינות הנדרשות וקיבל תעודה על היותו רופא שיניים מומחה ורישיון לעסוק באורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. הידע שלו מאפשר לו לבצע הליכים של יישור שיניים לילדים ולמבוגרים.

הסיבות ליישור שיניים לילדים
טיפולים ליישור שיניים אצל ילדים מתחילים לרוב בסביבות גיל 12 לאחר שכל שיני החלב נושרות והשיניים הקבועות סיימו צמיחתן. קיימים מקרים מסובכים יותר, בהם נדרשת התערבות של רופא השיניים בגיל צעיר יותר.

אין כאן כלל אצבע וחשוב שהאורתודנט יבחן כל מקרה לגופו. יש המלצה לביצוע בדיקה ראשונית לזיהוי בעיות חמורות בגיל 8-9, אך בדרך כלל הטיפול יתחיל בגיל מאוחר יותר.

הסיבות הן רבות ומגוונות ונמנה כאן מספר דוגמאות:
? אסתטיקה לקויה. שיניים שצמחו בצורה לא ישרה, שיניים שעולות אחת על השנייה, שיניים בולטות.
? בעיות הקשורות בלסתות, מבנה לסת לא תקין, א-סימטריה בין לסתות ועוד.
? מרווחים בין השיניים.
? צפיפות רבה בין השיניים.
שלבי התהליך בטיפולים ליישור שיניים
? בדיקה ראשונית ואבחון לבחינת הצורך בטיפול ולקביעת המועד הנכון לתחילת טיפול.
? לפני תחילת הטיפול הילד המטופל עובר סט של צילומי שיניים המסייעים לרופא ללמוד על מבנה השיניים של המטופל.
? הרופא בונה תוכנית טיפול מותאמת אישית לילד המטופל. בתוכנית מוצגים כל שלבי הטיפול ושיטת הטיפול שנבחרה.
? תחילת טיפול. משך זמן הטיפול משתנה בין מטופל למטופל ונקבע על פי מצב השיניים והתקדמות הטיפול. לרוב יארך טיפול יישור שיניים לילדים בין שנה לשנה וחצי.

הטכנולוגיה החדשנית עומדת לרשותו של האורתודנט ומסייעת באבחון, בבניית תוכנית טיפול ובבחירת שיטת הטיפול המתאימה. קיימים מספר טיפולים נפוצים ביישור שיניים, ביניהם הדבקת סמכים על השיניים או בעזרת קשתיות שקופות. טיפולים אלו מאפשרים דיסקרטיות בעת שלבי הטיפול ומאפשרים לילדים לחוש ביטחון עצמי גבוה יותר.

לסיכום, כאשר מדובר בטיפולים ליישור שיניים חשוב לפנות לרופא שיניים אורתודונט שהוא מומחה בתחום, בעל ידע וניסיון אשר בקיא בתהליכי הטיפול וביכולתו להתאים את תוכנית הטיפול הייחודית בהתאם למצב שיניו של הילד המטופל אצלו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה